Srbija: Negativna selekcija i odliv mozgova

(Deo teksta preuzet iz „Srpska dijaspora”)

Živite u Srbiji i imate talentovano dete? Činjenica da imate talentovano dete bi trebalo da predstavlja radost za roditelje. Ali ako živite u Srbiji, gde već decenijama vlada odabir putem negativne selekcije, s pravom ste zabrinuti za njegovu perspektivu. Kako objasniti negativnu selekciju – redovno napredovanje lošijih i suzbijanje boljih? … (nastavite sa čitanjem)

 

 

 

7 thoughts on “Srbija: Negativna selekcija i odliv mozgova

  1. Pingback: Да ли ће садашња деца постати нова врста? Или краће – прича о таленту. « Био-блог

  2. Problem je u svakom iskakanju iz proseka. Prosek to ne trpi. Mudra društva taj vanprosek sama izdvajaju, neguju dalje i drže pod kontrolom njegovu iskorišćenost. Ostali pokušavaju da ga stešu i uguraju u trenutno aktuelne mantinele.

    Primer su i ADD tj ADHD deca. Mahom su to talentovana deca i postavlja se pitanje da li je upravo taj talenat faktor njihove neprilagodljivosti tj drugačijeg vidjenja sveta, obaveza, odgovornosti isl. S druge strane su to deca s niskim samopouzdanjem, koje je uzrok mnogih ekscesa koje prave. Opet, mudro društvo bi se fokusiralo na njihove talente, da tako iz njih izvuče maksimum što bi za rezultat imalo i podizanje njihovog samopouzdanja te bi i u ostalim oblastima postali društveno korisniji i prilagodljiviji.

    Medjutim, to tako zamišlja mali Djokica. Za sve to su potrebni obučeni kadrovi a za te kadrove i programe su potrebne pare. A pare se najlakše oduzimaju školstvu u društvu gde ih inače nema dovoljno, dok se pompezno i patetično izvikuju parole: deca su naša budućnost, investirajmo u mladost, interes dece na prvom mestu. Nemilosrdno i potpuno bestidno su deca najviše pljačkana. Nije to samo u Srbiji tako. Mislim da je to boljka većine postsocijalističkih zemalja a verovatno i siromašnijih kapitalističkih. U svemu tome, naravno, sujeta pojedinaca igra dodatnu ulogu koja razbudjuje posmrtna zvona za one koji mogu više i bolje od proseka. Treba i učitelji da budu dovoljno otvorenog uma da mogu da podnesu to što ih učenici prevazilaze i da im to bude ponos a ne sramota, jer samo odličan učitelj može da adekvatno stimuliše i razvija učenika do njegovog maksimuma.

  3. Ne radi se o tome da neko ne zna šta bi i kako trebalo – radi se o tome da to nekome ne odgovara. Svi oni koji se trenutno nalaze na bilo kakvom položaju da o bilo čemu važnom odlučuju nisu spremni da se, recimo, njihova sposobnost preispita i da se izlože konkurenciji. Isto tako, oni koji odlučuju o zaposlenju, stipendijama i slično, ne žele da se ta pitanja rešavaju putem zdrave konkurencije. Imaju oni svoje duboke lične interese zbog kojih im to ne odgovara.
    A ljudi su se nekako pomirili s tom nepravdom i prihvatili je kao neminovnost. Ja, kao majka dokazano talentovanog deteta, sam veoma uplašena za njegovu profesionalnu budućnost.Inače, jedinu perspektivu za svoju decu vidim u odlasku iz Srbije.
    Ima negativne selekcije svuda, ali je u različitom stepenu izražena u različitim državama. Srbija je u prilično odmakloj fazi bolesti, rekla bih – pred crkavanje.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s