Igre za razvoj mašte, samokontrole i jezika

,,Sajmon kaže”

Ova igra se baš ne igra na našim prostorima, ali je u nekim zemljama veoma popularna.” Sajmon kaže “je igra u kojoj deca razvijaju koncentraciju i samokontrolu, sprečavajući sebe da urade nešto.

Igra se tako što se prvo izabere jedna osoba koja će biti Sajmon, a zatim ta osoba govori šta treba ostatak igrača da uradi. To može da bude bilo šta, na primer: ” Sajmon kaže sedi !” Ne otpada osoba koja poslednja ovo uradi, već ako to uopšte ne uradi. Međutim, ako Sajmon kaže samo: ” Sedi ” (a ne ” Sajmon kaže sedi ” ), a jedna ili više osoba uradi tu akciju, onda svaka osoba koja je to uradila otpada. Generalno, igra se nastavlja sve dok ne ostane samo jedan igrač.

,,Ja vidim svojim očima…“ 

Igrajte igru: ,,Ja vidim svojim očima…“ sa svojom decom dok se vozite ili idete u kupovinu i slično.  Za informaciju, igra ,,Ja vidim svojim očima…“ se igra tako što neko kaže: ,,Ja vidim svojim očima, nešto što je…“ taj koji zadaje objekat mora da izabere nešto što je u okolini, naprimer, drvo, pa ga opiše: ,,Zeleno, i ima stablo“… Onda onaj drugi pogađa šta bi to moglo da bude. Ova je igra odlična, jer razvija moć opažanja i jezik.

Igra ,, Leti, leti….”

Mislim da svi znaju tu igru, a ona je odlična za razvoj koncentracije i samokontrole. Deca sede za stolom i lupkaju kažiprstima obe ruke po ivici stola. Za to vreme neko govori:,,Leti, leti, leti…..,recimo, avion! Ukoliko se radi o objektu koji može da leti, kao što je u ovom slučaju, prsti treba da se podignu u vazduh. Ali ako ne, onda onaj koji nije podigao  prste ispada iz igre. Obrnuto, ako je u pitanju objekat koji ne može da leti, kao na primer – stolica, a neko podigne prste, on napušta igru. Igra se nastavlja dok ne ostane samo jedan igrač koji je pobednik.

Igra” zamišljenih uloga “

U ovoj igri dete samo kreira scenario, zamišlja ambijent u kom se on odvija, u kojem ono igra određenu ulogu i koristi simboličke rekvizite ( štap postaje mač ili čarobni štapić, lopta-magična kristalna kugla…). Ova igra je veoma dobra za malu decu,  jer podstiče maštu i  privatni govor, koji je opet stimulativan za razvoj samokontrole.

Zajedničko čitanje priča

Zajedničko čitanje knjiga sa pričama u predškolskom uzrastu podstiče razvoj jezika, ali i samokontrolu, jer su priče pune likova koji se nalaze u različitim životnim situacijama i koji moraju da rešavaju različite probleme s kojim se susreću dok dete ima priliku da uči od njih.

Igre koje zahtevaju planiranje i u kojima se moraju slediti određena uputstva

To su igre kao na primer igre sa šemama za izgradnju i konstrukciju ili recepti za kuvanje…

© Sav sadržaj ovog bloga, Nadarena deca (www.krozmojuprizmu.wordpress.com), 8 Mart 2013. – svi tekstovi, uključujući i prevode i slike obeležene imenom bloga su moje (Tatjana Petrov) vlasništvo. Zabranjeno je reprodukovanje, distribucija i objavljivanje u bilo kom obliku bez moje pismene dozvole. U suprotnom smatraću da su prekršena moja autorska prava.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s